Otroški parlament Koper , 23.3.2018

Na občinskem otroškem parlamentu v Kopru » ŠOLSTVO IN ŠOLSKI SISTEM« so sodelovali 3 učenci naše šole Amina Fejzić, Vid Sila in Filip Čok Umek.

V plenarni debati so izpostavili, kar bi želeli doseči v naslednjem letu na naši šoli

  • v šoli naj bi imeli učenci več pouka - digitalna pismenost
  • se učili preko igre socialnih veščin s poudarkom na sklepanju prijateljstev in spoštovanja do vseh
  • vzpostaviti pri pouku več discipline
  • delati na medsebojni pomoči
  • imeti več praktičnega pouka preko lastnih izkušenj

 

Plenarno zasedenje občinskega parlamenta v Kopru, 23.3.2018

»ŠOLA IN ŠOLSKI SISTEM«

V petek, 23. marca 2018, je v sejni dvorani Mestne občine Koper v Pretorski palači potekalo 28. zasedanje Medobčinskega otroškega parlamenta. Pripravljalni sestanek za predsedstvo parlamenta, ki ga sestavljajo predsednica Jerica Kocjančič (Osnovna šola Osnovna šola Dr. Aleš Bebler-Primož Hrvatini), Tija Dvojmoč (Osnovna šola Ankaran), Tinkara Šepec (Osnovna šola Šmarje pri Kopru) in Strahinja Stamenkovič (Osnovna šola Koper) se je odvijalo v prostorih Društva prijateljev mladine Koper, 22. marca 2018. Na pripravljalnem sestanku se je predsedstvo dogovorilo o poteku zasedanja parlamenta ter o temah, o katerih se je govorilo. Zasedanje medobčinskega otroškega parlamenta se je začelo s predstavitvijo predsedstva ter gostov, ki so se ga udeležili. Nekaj besed o šoli ter šolskemu sistemu so spregovorili Timotej Pirjevec, predstojnik Urada za družbene dejavnosti Mestne občine Koper, Robert Trunkl, predsednik Društva prijateljev mladine Koper, Breda Krašna, generalna sekretarka Zveze prijateljev mladine Slovenije, Olga Rebula, učiteljica v pokoju ter posebni gost; Drago Mislej Mef, pisec besedil ter pevec. Mef nas je pred svojim kratkim nastopom opomnil: »Življenje je slučaj, in če jaz ne bi stopil desno namesto levo, bi bilo moje življenje lahko čisto drugačno.« Na zasedanju so svoje ugotovitve, ideje ter sklepe predstavili učenci iz posameznih skupin, v katerih so sodelovali na prvem srečanju otroškega parlamenta v tem šolskem letu. Po vsaki predstavitvi so lahko parlamentarci podali svoje mnenje, odprla se je debata o določeni temi. Po premoru se je pričela diskusija, mladi parlamentarci so povedali nekaj o spremembah, ki jih želijo uvesti na njihovih osnovnih šolah, tem za diskutiranje ni zmanjkalo; učenci smo predlagali spremembe glede domačih nalog – želimo si, da bi jih bilo manj, ter da bi bile bolj zanimive, glede delanja razlik pri ocenjevanjih, učenci so povedali da se na nekaterih šolah dela razlike med dekleti ter dečki (dekleta naj bi dobila boljše ocene), veliko pa smo povedali tudi o šolah v naravi, učenci si želijo več šol v naravi (v nekaterih šolah se odpravijo v šolo v naravi manjkrat kot na drugih šolah). Največ besed pa je bilo izrečenih o ocenjevanju znanja pri treh predmetih – likovna vzgoja, športna vzgoja ter glasbena umetnost, učenci smo jasno poudarili, da nimamo vsi enakih zmožnosti (npr. ne znamo vsi enako dobro peti, ne znamo vsi dobro risati ali vsi enako hitro teči itd.), zato bi mogli pri teh predmetih ocenjevati tudi trud ter zmajšati standarde za visoke ocene. Želimo si, da bi imeli dečki in deklice enak učni program pri športni vzgoji (ugotovili smo, da imajo deklice težji oziroma bolj raznolik program; gimnastiko, ples, odbojko itd., dečki pa večinoma igrajo samo nogomet ali košarko). Pri glasbi si večinoma želimo več petja ter manj snovi o zgodovini skladateljev ipd. Predlagali smo tudi bolj zanimiv način učenja ter več materialnega gradiva (manj slikovnega gradiva). Predsedstvo 28. Medobčinskega šolskega parlamenta bo predloge ter sklepe mladih parlamentarcev predstavilo na Nacionalnem otroškem parlamentu, 9. aprila 2018.

Anabel Haber Todorović