Osnovna šola Dušana Bordona Semedela - Koper
Rozmanova ulica 21a, 6000 Koper,   T: 05 627 60 77
TRR: 01250-6030657186, DŠ: SI 84 36 64 51, MŠ: 5083141
Petkov kulturni dan so osmošolke in osmošolci namenili spoznavanju gledališča. 
 
Po jutranji proslavi ob slovenskem kulturnem prazniku smo se sprehodili do Gledališča Koper, kjer so nas pričakali tamkajšnji zaposleni.
 
Režiser Ivan Loboda nas je popeljal po prostorih, ki jih kot gledalci nikoli ne vidimo. Ogledali smo si pododrje, maskirnico in fundus kostumov. Izvedeli smo marsikaj zanimivega, na primer da kostume ročno šivajo sami, prav tako maskerka sama izdeluje umetne brke in da so ti narejeni iz bizonove dlake! V maskirnici smo imeli še hiter tečaj risanja lažnih ran, nato pa smo se odpravili na oder.
 
Tam nas je sprejela režiserka Renata Vidič, ki je z učenci izvedla nekaj vaj odrske improvizacije. Te so poskrbele, da smo se tudi pošteno nasmejali.
 
V šoli so učenci razstavili svoj gledališki leksikon. Če torej koga zanima, kaj pomeni foyer ali kaj počne dramaturg, naj se sprehodi po B hodniku predmetne stopnje in se prepriča sam.
 
Katja Krapež
IMG 20200207 103429
 
IMG 20200207 110619
 
IMG 20200207 131207
 
 

1 20200207 082812

 

7 20200207 083819

3 20200207 083520

V soboto, 25. 1. 2020, se je 20 učencev, ki obiskujejo naravoslovne delavnice, odpravilo na ogled razstave Ideja v galeriji Cankarjevega doma in Hiše iluzij. V Cankarjevem domo so se sprehodili med med grško znanostjo (matematiko, fiziko, astronomijo, medicino) in tehnologijo (inženirstvo, ladjedelništvo, arhitekturo, telekomunikacijo, hidravliko, avtomate, merilne naprave). Po druženju z mnogimi velikimi imeni antične Grčije so se podrobneje spoznali z Arhimedovim ostomahionom, ki  je dokazal, da je matematika lahko tudi igra, pri kateri pa je potrebno veliko vztrajnosti. 
Kodranje možganskih sivih celic se je  nadaljevalo v Hiši iluzij, pred katero je bilo potrebno narediti še skupinsko fotografijo med opazovanjem gradu. V Hiši iluzij nas je kot vodič sprejel bivši bordonovec. Skupaj so se sprehodili po hiši polni raznih vidnih zvijač in na koncu dobesedno obsedeli pri logičnih igrah. Še kratek sprehod do avtobusa in ogleda je bilo konec. 
 
1 mok lj 

V ponedeljek, 3. februarja, so si nekateri devetošolci v okviru pouka slovenščine in programa za nadarjene učence ogledali gledališko predstavo Deklice ne bi smele igrati nogometa.

Igra se sprva razvija kot napeta detektivka, v kateri poskušajo svojci rekonstruirati nenavadno poznanstvo ponesrečencev. Nova spoznanja o svojcih pa stvari zapletejo, tako da se nam izrišejo psihološki portreti posameznikov.

Besedilo se bolj kot o vzrokih za tragično nesrečo sprašuje o tem, kako dobro v resnici poznamo eni druge, kako dobro svoje najbližje, kako sami sebe? Zakaj takrat, ko ne vemo odgovora, najprej pomislimo na najslabše? Kaj se je zgodilo s pojmi, kot so ljubezen, solidarnost, pomoč, toplina, in zakaj smo lahko osamljeni v prisotnosti najbližjih?

Gledališče se danes razume kot pomemben element na poti odraščanja. Za mlade pogosto predstavlja medij, prek katerega se posreduje določene moralne, etične in družbene norme, spregovori o tabuiranih temah ali pa predstavi velika klasična dela.

Predstavo smo si ogledali v redni produkciji programa Gledališča Koper za abonma Dijaški in izven.

Nuša Lavrič Mahne,

učiteljica slovenščine

V soboto, 1.2.2020, so se učenci 1. in 2. razreda v veliki telovadnici pomerili v premagovanju spretnostnega poligona, se seznanili z igrami karateja, skoki na mali prožni ponjavi ter lokostrelstvom. Več v slikah!

1 2. športna sobota

3 2. športna sobota 2

Na vrh
JSN Decor 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework